Πάνω το σοκολατούχο, κάτω το λευκό γάλα – Αναλυτικά στοιχεία για την πορεία της αγοράς.

Μεικτή είναι η τάση για τις πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων στα super markets φέτος, μετά τη συνολική καλή εικόνα που εμφάνισε ο κλάδος πέρυσι.

Όπως μαρτυρούν τα στοιχεία της IRI για το 8μηνο του 2021, γιαούρτια και τυριά εμφανίζουν σταθεροποιητική εικόνα, στην κατηγορία του γάλακτος λευκό και σοκολατούχο διαγράφουν εκ διαμέτρου αντίθετες πορείες, ενώ πτωτικά κινήθηκαν οι κρέμες γάλακτος.

Γιαούρτι

Στην κατηγορία του γιαουρτιού, ο όγκος πωλήσεων ήταν σχεδόν ο ίδιος με το περυσινό 8μηνο, ενώ η αξία υποχώρησε ελαφρώς, σε ποσοστό 1,4%, λόγω κυρίως της πτώσης που κατέγραψαν τα PL προϊόντα (-6,4% σε τζίρο και -1,7% σε όγκο).

  • 2021: 144.407
  • 2020: 146.508
  • Μεταβολή: -1,4%

Πωλήσεις σε όγκο (σε κιλά)

  • 2021: 37.779.908
  • 2020: 37.775.998

Αύξηση στον τζίρο καταγράφηκε μόνο στα hyper markets (6%) τα οποία εξακολουθούν να υπεραποδίδουν σταθερά έναντι των άλλων καταστημάτων από το ξεκίνημα της πανδημίας.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 0-400 τ.μ.: 18.793 (-2,8%)
  • 400-1.000 τ.μ.: 51.967 (-3,3%)
  • 1.000-2.500 τ.μ.: 55.700 (-1,4%)
  • >2.500 τ.μ.: 17.947 (6%)

Σε επίπεδο περιφερειών, η Αττική και η Θεσσαλονίκη “ευθύνονται” για την πτώση του τζίρου στην κατηγορία, αφού οι υπόλοιπες περιφέρειες κινήθηκαν οριακά υψηλότερα από το περυσινό 8μηνο.

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • Αττική: 71.369 (-3,5%)
  • Θεσσαλονίκη: 15.947 (-0,4%)
  • Β. Ελλάδα: 14.174 (1,5%)
  • Κεντρική Ελλάδα: 20.593 (0,5%%)
  • Πελοπόννησος: 12.430 (0,1%)
  • Κρήτη: 9.893 (2,0%)

Τυρί

Στα περυσινά επίπεδα κινήθηκε το 8μηνο για την κατηγορία των τυριών, με τον όγκο να υποχωρεί ελαφρώς και τον τζίρο να ενισχύεται επίσης οριακά.

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 2021: 485.596
  • 2020: 479.796
  • Μεταβολή: 1,2%

Πωλήσεις σε όγκο (σε κιλά)

  • 2021: 57.316.222
  • 2020: 57.696.296
  • Μεταβολή: -0,7%

Με ρυθμούς 7% “έτρεξαν” οι πωλήσεις των γιαουρτιών στα hyper markets, ενώ τα μικρότερου εμβαδού καταστήματα κινήθηκαν στα περυσινά επίπεδα.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 0-400 τ.μ.: 70.647 (0%)
  • 400-1.000 τ.μ.: 200.820 (-0,4%)
  • 1.000-2.500 τ.μ.: 153.231 (1,8%)
  • >2.500 τ.μ.: 60.898 (6,9%)

Σε επίπεδο περιφερειών, όπως συνέβη και με το γιαούρτι, η Αττική κινήθηκε, έστω και οριακά, στα κόκκινα, ενώ και η Θεσσαλονίκη ενισχύθηκε οριακά (στο 0,8%).

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • Αττική: 256.851 (-0,7%)
  • Θεσσαλονίκη: 49.294 (0,8%)
  • Β. Ελλάδα: 43.866 (3,3%)
  • Κεντρική Ελλάδα: 67.688 (3,2%)
  • Πελοπόννησος: 43.101 (6,5%)
  • Κρήτη: 24.795 (4,2%)

Γάλα

Στην κατηγορία του γάλακτος, όπως προαναφέραμε, λευκό και σοκολατούχο ακολούθησαν εντελώς διαφορετικές πορείες με το πρώτο να εμφανίζει πτώση των πωλήσεων σε ποσοστό 15,8% από πέρυσι (και -12,6% σε όγκους) και το σοκολατούχο να ενισχύεται σε ποσοστό 12,5% (και 19,4% σε όγκους).

Λευκό

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 2021: 29.036
  • 2020: 34.484
  • Μεταβολή: -15,8%

Πωλήσεις σε όγκο (σε λίτρα)

  • 2021: 28.982.682
  • 2020: 33.150.542
  • Μεταβολή: -12,6%

Η κάμψη του τζίρου ήταν σχεδόν….συμμετρική ανεξαρτήτου περιφέρειας και μεγέθους καταστήματος.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 0-400 τ.μ.: 3.683 (-15,8%)
  • 400-1.000 τ.μ.: 10.483 (-14,4%)
  • 1.000-2.500 τ.μ.: 11.456 (-16,5%)
  • >2.500 τ.μ.: 3.413 (-15,9%)

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • Αττική: 14.885 (-15,0%)
  • Θεσσαλονίκη: 2.069 (-16,6%)
  • Β. Ελλάδα: 2.318 (-16,7%)
  • Κεντρική Ελλάδα: 4.247 (-15,4%)
  • Πελοπόννησος: 3.352 (-14,6%)
  • Κρήτη: 2.164 (-13,8%)

Σοκολατούχο

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 2021: 13.823
  • 2020: 12.292
  • Μεταβολή: 12,5%

Πωλήσεις σε όγκο (σε λίτρα)

  • 2021: 5.427.818
  • 2020: 4.545.792
  • Μεταβολή: 19,4%

Η άνοδος του τζίρου στα σοκολατούχα ήταν διψήφια σε όλη την Ελλάδα και σχεδόν σε κάθε τύπου κατάστημα (πλην της κατηγορίας 400-1.000 τ.μ. που εμφάνισε άνοδο 9,3%).

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 0-400 τ.μ.: 1.720 (10,6%)
  • 400-1.000 τ.μ.: 4.901 (9,3%)
  • 1.000-2.500 τ.μ.: 5.304 (13,6%)
  • >2.500 τ.μ.: 1.897 (20,0%)

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • Αττική: 5.949 (11,6%)
  • Θεσσαλονίκη: 1.850 (10,0%)
  • Β. Ελλάδα: 1.826 (16,1%)
  • Κεντρική Ελλάδα: 2.396 (11,6%)
  • Πελοπόννησος: 975 (13,9%)
  • Κρήτη: 826 (17,9%)

Κρέμες γάλακτος

Στις κρέμες γάλακτος φαίνεται ότι μπαίνει τέλος σε μία συνεχώς ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, με τον τζίρο στο 8μηνο να είναι μειωμένος κατά 8,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (και τους όγκους πωλήσεων στο -6,1%).

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 2021: 16.214
  • 2020: 17.633
  • Μεταβολή: -8,1%

Πωλήσεις σε όγκο (σε λίτρα)

  • 2021: 3.570.209
  • 2020: 3.803.056
  • Μεταβολή: -6,1%

Η υποχώρηση των πωλήσεων στις κρέμες γάλακτος ήταν αισθητή παντού, με τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα να εμφανίζουν τα hyper markets (-1,3%).

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • 0-400 τ.μ.: 1.989 (-11,0%)
  • 400-1.000 τ.μ.: 5.768 (-2,8%)
  • 1.000-2.500 τ.μ.: 6.353 (-11,4%)
  • >2.500 τ.μ.: 2.104 (-8,4%)

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Πωλήσεις σε αξία (σε € χιλ.)

  • Αττική: 8.141 (-9,1%)
  • Θεσσαλονίκη: 1.452 (-10,2%)
  • Β. Ελλάδα: 1.368 (-7,8%)
  • Κεντρική Ελλάδα: 2.320 (-6,3%)
  • Πελοπόννησος: 1.664 (-4,9 %)
  • Κρήτη: 1.268 (-6,0%)

Πηγή